här ska ventilera..

I detta inlägg skriver jag precis hur jag känner och tycker just idag har en nere dag som jag antar alla har ibland, de här är min dagbok och jag skriver vad jag vill i den.

Har varit hos optikern, blir nedstämd när jag varit där tankar bara far runt i huvudet. Den ena funderingen leder till en annan osv, tillslut är det kaos i huvudet å jag får panik! Min stackare till karl har varit med om det några gånger, när vi skulle köpa huset bla. Tänkte att jag kan ju kanske ventilera mig här denna gång så slipper han höra mitt tjat.

Iaf varit hos optikern idag, gick till specsavers. Trevlig personal, väldigt rakt på sak, men det var bara å hugga tilbaka så skrattades det ljuvligt. Synen hade ju som vanligt försämrats, ingen ovanlig nyhet när man är där. Tjejen där kollade även min ögon och tyckte jag tagit ett bra beslut att skaffa glasögon ett tag, skulle vara utan linser minst 2 månader för hon såg att min blåsor var på väg tillbaka. Efter det så börjar man fundera och tänka. När ska det sluta förändras? Fast som det är just nu så spelar det ju igentigen ingen roll om det sämras mer för jag ser ju ingnting utan mina verktyg i ögonen, men det skule kännas skönt att veta att nu är det inte sämre iaf. Sen tänkte jag om det en dag skule bli så dåligt att jag inte skulle kunna ha linser eller glasögon, att jag skulle typ bli blind, vet att jag inte kommer bli det men tanken komemr upp, usch hemska tanke. Då kommer man in å funderar på bebisen, tur att jag ska ha i juli iaf för tills dess lär jag ju se super med mina nya glasögon.
När jag börjar tänka på bebisen så blir jag glad och varm inom mig, snart ska en ny person anlända till våran familj. Kommer bli undebart! Men sen kommer allt runt omkring alla förberedelser, rummet där uppe behövs gips och golv och lite nya lister nya möbler och alla tillbehör vårt underverk behöver. Sen vårat kära vardagsrum här nere det ska oxå bli klart även vårat sovrum. Allt virke dit, färg lister golv mm! Veden måste köpas in för året. Vart ska det komma ifrån? Nästa månad är min sista fullbetalda lön sen är det 80% i två månader och sen är det föräldrapenning i ett år minst! Tänk om man var miljonär, lätt allt skulle vara! Vattenpumpen, får man inte glömma, måste ha ordentligt vatten oxå allt det här ska vara fixat inom 3 månader, det e nu jag får panik! Det skriker inombords! Då kommer alla saker fram alla jäkla skrot bilar här på gården, tydigen är det nån slags bilkyrkogård här alla gamla kadaver ska hit bara för vi har plats inte en jäkel av dom funkar och har väl inte gjort de senaste åren fattar inte vad det är å spara på! Sen har vi en elak katt här, Helmer har inte varit hemma på två veckor snart och de andra stackarna stryker omkring här livrädda för honom, ne han får tyvärr flytta nu det få vara nog! Ska sluta vara snäll ska bli grinig och negativ till allt har hört att det kan funka ganska bra! haha ne då skoja bara. Fatta vad jobbigt det är när mina tankar slår igång såhär! Sen är jag lagom uppe i varv tills Daniel kommer hem.
Ne men nu har jag nos lugnat mig liteska nog gå och slänga i en tvätt och kolla vad det finns för mat att göra idag!
Eller oxå går jag ut å sätter mig i solen en sväng och skiter i allt!
Hörs!

Kommentarer
Postat av: Anders

Sälj biljävvlarna, köp det ni behöver...



Seriöst: Allt ordnar sig alltid, jag minns själv paniken när man skulle ha barn: "Här kan ju inga ungar bo.." Det kunde de visst, eller...Ni har iallafall gjort det, ju.

Pengar till att riva ned hade man alltid, pengar till att bygga var (är) det sämre med. Hade man en lusentapp över på en lön var det något för tvåtusen som pajade. Ta det lugnt, ungar är anpassningsbara, allt måste inte göras idag.



(Önskar att jag hade ett fett bankkonto, så vi kunde åka och köpa pump, virke, barnvagn, ved å brillor på stört...)

2009-04-21 @ 21:04:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback